luni, 6 iunie 2011

Tinerii nu stiu mai nimic despre Pogromul de la Iasi

Avem o intrebare si un set de raspunsuri. "Ce stiti despre Pogromul de la Iasi? Dar prietenii dumneavoastra"? Raspunsurile sint urmatoarele:
GRP, absolventa Drept: "Imi spune ceva, dar e...vag".
S.T, absolvent Filosofie: "Da stiu foarte bine ce a fost si ce este, insa prietenii mei nu stiu. Atit spun, ca au mai auzit pe la stiri si ma intreaba daca evenimentul s-a produs recent".
RC, absolvent jurnalism: "Nimic"
M.F, absolvent politologie: "Legionarii? Da am auzit, dintre prietenii mei insa foarte putini stiu despre ce este vorba. Daca ar fi sa dau un procent, as spune 5%".
Am chestionat si noua studenti care se pregatesc in domenii cum ar fi arhitectura, filosofie, matematica, limbi straine si cibernetica insa niciunul nu a gasit o definitie termenului pogrom si niciunul nu a putut vorbi despre evenimentele din iunie 1941.
Profesorul de istorie Robert Stan explica acest lucru in felul urmator. "Manualele de istorie fac o scurta trecere in revista a faptelor Holocaustului.
Ele sunt enumerate in categoria "greselilor politice" savirsite de maresalul Ion Antonescu. Elevii trec cu vederea aceste evenimente intrucit sint studiate in clasa a XII-a si neintrind in programa de bacalaureat se vorbeste prea putin despre ele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu